Het bijzondere ontstaan van Onderwijscadeau!

Het bijzondere ontstaan van Onderwijscadeau!

Jaren geleden begon er een idee te borrelen. Ik was op dat moment leerkracht van groep 8, maar ik wilde graag een eigen bedrijf starten. Een bedrijf waarin ik mooie, praktische producten kon maken voor het basisonderwijs. Ik wilde lesmaterialen bedenken waar zowel leerkrachten als leerlingen blij van zouden worden. 

In 2015 zette ik de stap. Ik schreef me in bij de Kamer van Koophandel, kocht de domeinnaam voor Onderwijscadeau, huurde iemand in om een website te bouwen en ik legde contact met iemand die me kon helpen met alles rondom de belasting en boekhouding. Ik was er klaar voor! Althans… dat dacht ik. Niets kwam van de grond. De website zat vol fouten, de producten werden niet zoals ik had gehoopt en de moed zakte me in de schoenen. Ik parkeerde het idee, haalde de website offline, schreef me uit bij de Kamer van Koophandel en concentreerde me weer op mijn werk als juf. 

En toen gebeurde er iets onverwachts… Ik ontving een berichtje van mijn jongste zusje (Liselotte). Door omstandigheden binnen de familie had ik haar al ruim tien jaar niet meer gesproken. Ik was dolgelukkig en het voelde als het mooiste cadeau dat ik had kunnen krijgen. 

We genoten van het herstelde contact. Lot was inmiddels ook juf geworden en ze had net als ik al tijden het idee dat ze producten wilde maken voor het basisonderwijs. Het was alsof alles op z’n plek viel. Lot is sterk in vormgeving en het maken van de website en mijn kracht ligt in het bedenken en schrijven van de inhoud.

Samen schreven we Onderwijscadeau opnieuw in bij de Kamer van Koophandel en we begonnen met het maken van zowel fysieke als downloadbare producten. Vanaf vandaag staat onze website online!

Ons doel is om zoveel mogelijk mensen blij te maken met inhoudelijk sterke lesmaterialen waar iedereen blij van wordt. Omdat goed onderwijs een cadeautje is voor iedereen!

Terug naar blog
  • De kracht van het gesprek ‘vooraf’...

    De kracht van het gesprek ‘vooraf’...

    Anne Roozeboom

    Als leerkracht ging ik vaak in gesprek met de kinderen. Ik maakte er tijd en ruimte voor als zich een heftige gebeurtenis in het leven van een leerling afspeelde, als...

    De kracht van het gesprek ‘vooraf’...

    Anne Roozeboom

    Als leerkracht ging ik vaak in gesprek met de kinderen. Ik maakte er tijd en ruimte voor als zich een heftige gebeurtenis in het leven van een leerling afspeelde, als...

  • Zinsontleden aanleren overbodig?

    Zinsontleden aanleren overbodig?

    Anne Roozeboom

    Als leerkracht kreeg ik weleens de vraag van ouders waarom hun kinderen zinsontleden moesten leren. ‘Dat heb je toch nergens voor nodig?’ en ‘Ik weet zelfs niet eens meer hoe...

    Zinsontleden aanleren overbodig?

    Anne Roozeboom

    Als leerkracht kreeg ik weleens de vraag van ouders waarom hun kinderen zinsontleden moesten leren. ‘Dat heb je toch nergens voor nodig?’ en ‘Ik weet zelfs niet eens meer hoe...

1 van 2